Jak podłączyć silniczek wycieraczek na krótko?


Jak podłączyć silniczek wycieraczek na krótko?

Jeśli twoje wycieraczki przestają działać, istnieje prawdopodobieństwo, że w silniku jest zwarcie. Aby to naprawić, musisz podłączyć silnik wycieraczek do przekaźnika. Przekaźnik zapewni zasilanie silnikowi wycieraczek, ale może też spowodować problemy, jeśli nie zostanie prawidłowo podłączony.

Podstawowa mechanika wycieraczek

Wycieraczki są kluczową częścią każdego pojazdu. Pomagają oczyścić szyby z brudu, wilgoci i innych cząstek, które mogłyby uszkodzić lakier samochodu. Z wycieraczkami mogą wiązać się różne problemy, choć niektóre są bardziej skomplikowane niż inne. Zrozumienie podstawowych zasad działania wycieraczek może pomóc w zidentyfikowaniu problemów i ich rozwiązaniu.

Główne elementy typowego układu wycieraczek to silnik, pióro i ramię. Naprawa tych części jest na ogół dość prosta. Jednak niektóre bardziej skomplikowane elementy elektryczne mogą wymagać wymiany.

Pióra wycieraczek są wykonane z gumy i mają za zadanie stykać się z powierzchnią szyby, aby zapewnić maksymalną widoczność. Są dostępne w różnych kształtach i rozmiarach. Niektóre mają punkt obrotu, dzięki czemu można je przymocować do ramienia.

Silnik jest silnikiem elektrycznym, który zwykle jest zamknięty w metalowej obudowie. Następnie jest połączony z przekładnią i krzywką.

Częste problemy z wycieraczkami

Częste problemy z wycieraczkami, gdy silnik wycieraczek jest zwarty, to hałas, przepalony bezpiecznik i brak mocy. Jeśli masz takie objawy, czas oddać samochód do przeglądu przez specjalistę.

Hałas może pochodzić z poluzowanej nakrętki mocującej, uszkodzonego elementu lub luźnego przewodu w obwodzie. Jeśli uda Ci się zlokalizować wadliwą część, jej wymiana powinna być łatwa.

Innym częstym problemem z ostrzami jest zatkana dysza rozpylająca. Do odblokowania dyszy można użyć wykałaczki lub szpilki.

Jeśli masz problemy z wycieraczkami, być może masz uszkodzony przełącznik lub moduł sterujący. Te elementy mogą się z czasem zużyć i spowodować, że pióra będą pracować mniej wydajnie. Możesz wymienić przełącznik lub moduł sterujący na tańszy zamiennik.

Możesz też spróbować dokręcić nakrętkę zabezpieczającą pod plastikową osłoną. Luźne nakrętki mogą przeszkadzać w poruszaniu się łopatek. Może to również powodować brzęczący dźwięk.

Wadliwe działanie przekaźnika wycieraczek

Może być wiele powodów, dla których Twoje wycieraczki nie działają. Może to być problem z silnikiem wycieraczek lub uszkodzony przekaźnik. Jest jednak kilka prostych testów, które możesz wykonać, aby dotrzeć do źródła problemu.

Jeśli zauważysz, że wycieraczki działają z dwoma różnymi prędkościami, może to być problem z przekaźnikiem. Sprawdź, czy przewody łączące wycieraczki z przekaźnikiem działają prawidłowo.

Przerywane wycieraczki stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa. Mogą zatrzymać się w połowie drogi na przednią szybę. Jest to szczególnie niebezpieczne, gdy jedziesz w nocy. Najlepiej będzie, jeśli wymienisz przekaźnik.

W zależności od pojazdu, powinieneś również sprawdzić bezpiecznik lub obwód. W niektórych pojazdach są dwa lub więcej bezpieczników i przekaźników dla wycieraczek. Aby zlokalizować bezpieczniki i przekaźniki, zajrzyj do instrukcji obsługi pojazdu.

Awaria przekaźnika lub bezpiecznika może mieć wpływ na cały system. Na szczęście przekaźnik lub bezpiecznik można łatwo wymienić.

Naprawa uszkodzonego silniczka wycieraczek

Wadliwy silniczek wycieraczek może wymagać usług mechanika. Możliwa jest naprawa typu „zrób to sam”, ale musisz znaleźć przyczynę problemu. Istnieje kilka możliwych problemów z systemem, w tym uszkodzone okablowanie lub złe przełączniki.

Gdy pióra wycieraczek nie działają, warto sprawdzić połączenie silnika wycieraczek z przełącznikiem. Jeśli nie ma „prądu przełączającego” z przełącznika do silnika, to prawdopodobnie połączenie jest wadliwe.

Przełącznik sterujący znajduje się zwykle na kierownicy. Istnieją różne ustawienia czasu przerwy i prędkości. W niektórych przypadkach przełącznik sterujący zużywa się z czasem.

Jeśli przełącznik jest przyczyną problemu, można go wymienić. Jest to stosunkowo niedroga naprawa. Możesz również sprawdzić amperomierz, aby przekonać się, czy silnik pracuje z wyższym natężeniem niż powinien.

Innym częstym problemem jest przepalony bezpiecznik. Przepalone bezpieczniki to znak, że jest problem z okablowaniem. Niektóre bezpieczniki są zaprojektowane tak, aby chronić silnik przed przeciążeniem. Nie powinny one pęknąć same z siebie.


Oceń: Jak podłączyć silniczek wycieraczek na krótko?

Średnia ocena:4.93 Liczba ocen:16