Jak Sprawdzić Czujniki Parkowania Miernikiem?


Jak Sprawdzić Czujniki Parkowania Miernikiem?

Jeśli chcesz sprawdzić czujniki parkowania za pomocą miernika, to trafiłeś we właściwe miejsce. Jest kilka wskazówek i trików, których możesz użyć, aby to zrobić.

Czyszczenie

Czyszczenie czujników parkowania może być prostym procesem, ale bardzo ważne jest, aby robić to często. Brudne czujniki utrudniają im wykrywanie obiektów i mogą powodować ich nieprawidłowe działanie. Do czyszczenia czujników możesz użyć ściereczki z mikrofibry, ciepłej wody i szamponu samochodowego. Jeśli nie wiesz, jak usunąć brud, spróbuj użyć odrobiny WD-40.

Czyszczenie czujników jest ważne także dlatego, że może przedłużyć żywotność systemu. Dobrze jest też czyścić je podczas mycia samochodu. Niektóre pojazdy są wyposażone w automatyczne urządzenia czyszczące. Są one podobne do luksusowych urządzeń do czyszczenia reflektorów. Jeśli jednak nie masz takiego urządzenia, możesz po prostu wytrzeć je wodą z mydłem.

Jeśli nie wiesz, jak czyścić czujniki parkowania, możesz poszukać instrukcji w Internecie. Najlepszym sposobem czyszczenia czujników jest unikanie środków ściernych. Jeśli użyjesz środka ściernego, możesz uszkodzić czujnik i spowodować jego nieprawidłowe działanie. Zamiast tego użyj miękkiej ściereczki z mikrofibry i ciepłej wody.

Identyfikacja pinów w gnieździe czujnika

Jeśli masz problemy z czujnikiem parkowania, możesz sprawdzić, czy nie działa on nieprawidłowo. Jednym z nich jest użycie multimetru. Sztuką jest wiedzieć, czego szukać, aby znaleźć właściwe rozwiązanie.

Dobry multimetr dostarczy Ci również informacji o wewnętrznym okablowaniu Twojego samochodu. Jeśli nie jesteś pewien, możesz zajrzeć do instrukcji obsługi konkretnego modelu. Informacje będą się różnić w zależności od modelu i marki.

Przy użyciu multimetru do sprawdzenia czujnika parkowania powinieneś ustawić napięcie na takie samo, jak w akumulatorze samochodu. Następnie podłącz czarną sondę do przewodu uziemiającego czujnika. Następnie przyłóż czerwoną sondę do przychodzącego przewodu +. Powinieneś zobaczyć odczyt przekraczający 200 omów. Jeśli tak nie jest, multimetr nie spełnia swojego zadania.

Jeśli nadal masz problemy z czujnikiem parkowania, możesz zasięgnąć informacji u producenta. W instrukcji obsługi powinien znajdować się schemat obwodu. Możesz też użyć narzędzia diagnostycznego do sprawdzenia kodów błędów. To pomoże Ci rozwiązać problemy z czujnikiem.

Porównanie amplitudy szczytowej każdego czujnika

Generalnie czujniki parkowania występują w trzech formach. Jeden to malutki gadżet wmurowany w asfalt, drugi to sztuczny czujnik wmurowany w betonową ścianę, a trzeci to pełnowartościowy gadżet ze złączem do przewodów. Ten ostatni jest najtrudniejszy do zainstalowania i przetestowania. Wiąże się też z największą ilością kłopotów z niewłaściwymi przewodami. Jeśli myślisz o zainstalowaniu wyżej wymienionego urządzenia, prawdopodobnie powinieneś zrobić to sam.

Jeśli masz za zadanie wybrać jedno z tych trzech urządzeń, możesz być zaskoczony ilością opcji. Wspomniane wyżej urządzenie jest jednym z droższych elementów, ale warto w nie zainwestować. Jeśli nadal nie jesteś przekonany, spróbuj zamontować je na dachu swojego samochodu. Jeśli to się nie spodoba, możesz podłączyć do niego akumulator i kilka baterii AA i zobaczyć, co się stanie. Kiedy już to zrobisz, możesz przejść do dobrych rzeczy. Na szczęście firma, która produkuje to urządzenie, nigdzie się nie wybiera w najbliższym czasie.

Naprawa uszkodzonego czujnika cofania

Jeśli masz czujnik parkowania tyłem, który nie działa, musisz zabrać go do mechanika. Sprawdzą go i w razie potrzeby wymienią. Może również naprawić uszkodzony przełącznik wsteczny.

Jeśli problemem jest przełącznik wsteczny, powinieneś najpierw odłączyć przewody. Schemat połączeń elektrycznych znajdziesz w instrukcji warsztatowej. Jeśli masz multimetr, możesz sprawdzić okablowanie. Jeśli przewody są w dobrym stanie, możesz je podłączyć do dodatniego bieguna akumulatora.

Jeśli czujnik parkowania nie działa, pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest jego wyczyszczenie. Możesz wziąć wacik nasączony alkoholem i wytrzeć go do czysta. Możesz też użyć ściereczki z mikrofibry, aby usunąć wszelkie pozostałości.

Drugą opcją jest sprawdzenie obwodu. Jeśli okablowanie jest uszkodzone, będziesz musiał je wymienić. Jeśli nie, możesz wymienić przełącznik biegu wstecznego. Okablowanie czujnika parkowania może być wbudowane w samochód.

.


Oceń: Jak Sprawdzić Czujniki Parkowania Miernikiem?

Średnia ocena:4.59 Liczba ocen:21