Jak dolać płynu do Peugeot Partner to jedna z najważniejszych rzeczy, które musisz wiedzieć, prowadząc samochód. Szczególnie ważne jest upewnienie się, że uzupełniasz odpowiedni płyn i kontrolujesz jego poziom. Jeśli nie będziesz przestrzegał tych zasad, możesz doprowadzić do przegrzania silnika, a nawet jego awarii. Dlatego tak ważne jest, abyś nauczył się sprawdzać poziom oleju i miał pod ręką butelkę na wypadek, gdybyś musiał go wymienić.
Spis treści
Napełnij butelkę
Partner PEUGEOT to ładny samochód, jeśli masz szczęście i uda Ci się go wziąć w leasing. Jest to hatchback klasy średniej z oszczędnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra i mocy 140 KM. W przeciwieństwie do większości swoich rywali, PEUGEOT Partner ma dobry stosunek jakości do ceny. Standardowy model kosztuje mniej niż 3000 funtów, a za te pieniądze dostajesz współczesny luksus ze wszystkimi ozdobami. Z tego powodu jest to również idealne rozwiązanie dla osób o ograniczonym budżecie. Aby było jeszcze lepiej, wnętrze partnera jest pełne wysokiej jakości materiałów. Deska rozdzielcza i tablica rozdzielcza są wykonane z wytrzymałej, ale lekkiej i elastycznej skóry, natomiast tylne panele są wykonane z miękkiego zamszu. Przedział kierowcy i pasażera jest dobrze izolowany od hałasu drogi i wiatru dzięki poduszkom powietrznym.
Sprawdź poziom płynów
Jeśli poddajesz swój samochód badaniu MoT, mechanik sprawdzi kilka elementów. Wśród nich znajduje się lampka ostrzegawcza FAP/DPF lub Anti-Pollution. Lampki te wskazują na obecność niedozwolonych cząstek stałych w spalinach, które mogą powodować wiele problemów.
W ostatnich latach nastąpiły zmiany w konstrukcji samochodów. Przeciętny samochód jest teraz w stanie wytrzymać znacznie dłużej niż 25 lat temu i wymaga znacznie mniej konserwacji. Jednak silnik nadal potrzebuje oleju do prawidłowego funkcjonowania, dlatego ważne jest, by dbać o jego uzupełnianie.
Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, jest sprawdzenie bagnetu. Poziom oleju powinien znajdować się między górnym a dolnym oznaczeniem. Dobrze jest uzupełnić płyn przed dłuższą podróżą.
Innym dobrym pomysłem jest zlecenie sprzedawcy sprawdzenia poziomu płynu w układzie cząstek stałych podczas ważnego przeglądu. Silnik uruchomi się ponownie automatycznie, jeśli pojazd ruszy.
Wymień płyn, jeśli to konieczne
Niezależnie od tego, czy jeździsz samochodem z silnikiem diesla czy benzynowym, istnieje duża szansa, że Twój samochód ma zamontowany system FAP (Fuel Air Pollution) lub DPF (Diesel Particulate Filter). Zadaniem tego systemu jest zmniejszenie ilości zanieczyszczeń i cząstek stałych dostających się do komór spalania, co pomaga uzyskać jak największe oszczędności w zużyciu paliwa i emisji spalin. Niestety, system ten może również powodować problemy, dlatego ważne jest, aby utrzymywać go w jak najlepszej kondycji.
Jest kilka sposobów na zapewnienie sprawnego działania FAP lub DPF. Po pierwsze, możesz poddać go kontroli podczas testu MoT. Po drugie, możesz oddać go do specjalisty, takiego jak Sinspeed, w celu wymiany lub zaprogramowania. Dzięki temu nie tylko zwiększysz zużycie paliwa, ale także nie będziesz musiał się martwić o usterki związane z filtrem DPF.
Jedną z rzeczy, o których należy pamiętać, jest fakt, że systemy te nie są objęte gwarancją producenta. W rzeczywistości są to elementy podlegające serwisowi, co oznacza, że będziesz musiał zapłacić trochę pieniędzy za ich naprawę. Warto jednak zainwestować, jeśli planujesz długo cieszyć się swoim pojazdem.
W razie potrzeby uzupełnij zbiornik paliwa
Jeśli masz silnik Diesla w swoim Peugeocie, musisz zadbać o jego napełnienie. Zbiornik na dodatki, który znajduje się z tyłu po lewej stronie Twojego samochodu, musi być uzupełniony, jeśli jest pusty. Kanister AdBlue (r) mieści około 17 litrów i jest uzupełniany za każdym razem, gdy wprowadzasz swój samochód do sieci PEUGEOT. Kiedy zbiornik jest prawie pusty, musisz uważać, aby nie zdjąć korka wlewu. Jeśli to zrobisz, nie będziesz w stanie uzyskać maksymalnej czystości ze zbiornika. Zasięg zbiornika wynosi około 20 000 km. Jeśli zabraknie Ci AdBlue, musisz jak najszybciej oddać samochód do wykwalifikowanego warsztatu.
Zbiornik posiada również wskaźnik, który pokazuje pozostały zasięg pojazdu. Jeśli wskaźnik pokaże, że trzeba napełnić zbiornik, musisz odłączyć ujemny biegun akumulatora i ustawić pojazd na rampie hydraulicznej nad szybem. Następnie musisz podłączyć zestaw do napełniania do odpowietrznika w zbiorniku na dodatki.