Jak przerobić rower na elektryczny?


Jak przerobić rower na elektryczny?

Zamienienie roweru na elektryczny może być świetnym pomysłem z wielu powodów. Dzięki niemu możesz w przyjazny dla środowiska sposób dojeżdżać do pracy, możesz zaoszczędzić na paliwie i może to być zabawny projekt dla całej rodziny. Czytaj dalej, aby poznać różne dostępne opcje.

Napięcia baterii

Rowery elektryczne są dostępne w wersjach o różnym napięciu baterii. Najczęściej spotykane jest 48V, ale 52V może zapewnić Ci wzrost wydajności i dłuższą żywotność. Jest kilka rzeczy, które powinieneś wiedzieć o tych opcjach baterii, zanim zdecydujesz, która z nich jest dla Ciebie najlepsza.

Bateria litowo-jonowa to hybryda manganu i kobaltu z domieszką niklu („INR”) lub manganu („NCR”). Są lekkie, łatwe do ładowania i działają przez długi czas. Baterie są łatwe do wyjęcia i przechowywania.

Najlepszym sposobem oceny pojemności baterii jest odczytanie jej napięcia. Znajdziesz je na wskaźniku baterii, który pokazuje wolty i procent naładowania.

Poza napięciem, baterię można zmierzyć w watogodzinach. Ta miara to szybkość wykonania pracy, gdy amper prądu przepływa przez jeden wolt. Można ją również znaleźć na wyświetlaczu roweru elektrycznego.

Podczas pomiaru pojemności akumulatora należy wziąć pod uwagę jego napięcie, liczbę watów i limit prądu szczytowego kontrolera. Te liczby pomogą Ci wybrać najlepszy dla Ciebie e-bike.

Wybór właściwego silnika

Wybór właściwego silnika do Twojego e-bike’a będzie zależał od wielu czynników. Na przykład musisz zdecydować, jaką moc chcesz mieć. Zależy to także od typu roweru, który posiadasz.

Możesz także rozważyć, czy szukasz opcji z przednim czy tylnym kołem. Silniki na przednie koła są bardziej wydajne i ekonomiczne, ale mogą dawać mniejszą moc. Jednak dodatkowy ciężar utrudnia sterowanie rowerem. Dodanie silnika do tylnego koła może wyrównać rozkład masy roweru, dzięki czemu będzie on mniej podatny na przebicie opony.

Jeśli planujesz używać e-bike’a do celów transportowych, dobrym wyborem może być silnik na tylne koło. Silnik przykręcony do tylnej części roweru pozwala uniknąć konieczności kupowania osobnego pakietu baterii. Jest też łatwiejszy w utrzymaniu.

W zależności od potrzeb możesz kupić e-bike z silnikiem ze średnim napędem lub bez przekładni. Silniki ze średnim napędem zapewniają większą moc i przyspieszenie. Mogą szybciej pokonywać wzniesienia i oferują niższe biegi podczas przyspieszania.

Przechowywanie baterii w torbie na ramę

Przy przerabianiu roweru na elektryczny masz wiele opcji. Możesz zdecydować się na napęd średni lub sztywny akumulator. Wybór zależy od Twoich wymagań.

Zasadniczo pakiet baterii powinien znajdować się w ramie. Pomoże to rozłożyć ciężar i zapewni dobre prowadzenie. Dostępnych jest wiele uchwytów na baterie, które można umieścić w dowolnym miejscu na rowerze. Są one również zaprojektowane tak, aby pasowały do toreb.

Ważne jest, aby wybrać zestaw, który jest dobrze zaprojektowany i łatwy do przenoszenia. Lepiej mieć lekki i mały akumulator, niż ciężki i niewygodny.

Ogólnie, im wyższe natężenie prądu w Twoim rowerze, tym większy akumulator będzie potrzebny. Bateria litowa o pojemności 20 AH może kosztować około 1000 dolarów. Jeśli kupujesz droższy system, upewnij się, że jest on wysokiej jakości.

Najlepsze akumulatory są produkowane przez renomowane firmy, które stosują wysokiej jakości ogniwa. Ogniwa niższej jakości mają mniejsze napięcie i mniejszą żywotność.


Oceń: Jak przerobić rower na elektryczny?

Średnia ocena:4.61 Liczba ocen:16