Jeśli szukasz sposobu na odblokowanie elektrycznego hamulca ręcznego, to jesteś we właściwym miejscu. Jest kilka rzeczy, które musisz wiedzieć o tym typie hamulca ręcznego, w tym usunięcie blokady, zresetowanie hamulca ręcznego i sprawdzenie siłowników hamulca ręcznego.
Spis treści
Resetowanie elektrycznego hamulca ręcznego
Elektroniczny hamulec postojowy (EPB) to zaawansowana technologia, która pozwala zatrzymać samochód po naciśnięciu przycisku. System jest bardziej wydajny niż konwencjonalny hamulec postojowy. Zajmuje też mniej miejsca w samochodzie. Ponadto jest wygodniejszy. Jednak, jak każde urządzenie elektroniczne, jest podatny na awarie. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć, jak prawidłowo serwisować i konserwować EPB.
Najlepszym sposobem jest przestrzeganie terminów przeglądów zalecanych przez producenta. Dotyczy to również serwisowania hamulców tylnych. Dodatkowo warto kupić narzędzie skanujące, aby znaleźć uszkodzony element.
Na przykład narzędzie skanujące może wskazać najlepszą metodę wymiany skorodowanego przewodu lub kabla. W większości przypadków jest to prosta procedura. Kiedy już to zrobisz, EPB zostanie reaktywowane i przywrócone zostanie zasilanie. Następnie powinieneś wykonać odpowiednie czynności konserwacyjne przy przednich i tylnych hamulcach.
W tym czasie nie zapomnij wykonać aktywnego testu za pomocą jednego z najlepszych dwukierunkowych narzędzi skanujących dostępnych na rynku. Pozwoli Ci to dokładnie sprawdzić, co dzieje się z komputerem Twojego samochodu. Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, aby nie dotykać elementów elektrycznych podczas wykonywania tej konserwacji, ponieważ EPB jest wrażliwe na obecność łatwopalnych gazów.
Testowanie siłowników hamulca ręcznego
Elektryczny hamulec ręczny jest urządzeniem bezpieczeństwa, które chroni kierowcę i pasażerów pojazdu przed uszkodzeniami. Jest to tania i prosta konstrukcja, która zapobiega przypadkowemu uszkodzeniu pojazdu. Mogą jednak pojawić się problemy. Dlatego powinieneś być w stanie przeprowadzić dokładną kontrolę siłownika elektrycznego hamulca ręcznego przed jego zwolnieniem.
Testowanie siłowników odblokowujących elektryczny hamulec ręczny jest ważne, aby upewnić się, że działają one prawidłowo. Podczas testu samochód powinien stać na miejscu parkingowym, a kierowca powinien być w stanie pociągnąć klamkę od strony blokady do strony zwolnienia przez około jedną sekundę. Jeśli lampka ostrzegawcza hamulca nie zgaśnie, oznacza to, że hamulec jest sprawny. Ponadto hamulec powinien działać w zakresie +0 mph i -1 mph.
Aby wykonać ten test, powinieneś ustawić multimetr na pomiar prądu stałego. Pozwoli to sprawdzić napięcie silnika siłownika elektrycznego. Jeśli odczyt nie jest zerowy, oznacza to, że występuje problem z okablowaniem. Następnie możesz postępować zgodnie z instrukcjami producenta dotyczącymi naprawy.
Powinieneś również zwrócić uwagę na temperaturę elementów ciernych. Zaleca się, aby system był testowany w temperaturze 100°C. W przeciwnym razie mogą pojawić się kliny na tylnych kołach.
Usuwanie blokady
Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić po zdjęciu blokady elektrycznego hamulca ręcznego, jest upewnienie się, że pedał hamulca nie jest zablokowany. Może to spowodować utratę przyczepności przez tylne koła. Musisz też pamiętać o włączeniu hamulca postojowego, aby zabezpieczyć pasażerów przed stoczeniem się pojazdu.
Aby usunąć blokadę elektrycznego hamulca ręcznego, musisz najpierw odłączyć złącze EPB od zacisku. Gdy to zrobisz, możesz wyjąć środkowy klips mocujący. W tym celu będziesz potrzebował śrubokręta. Następnie musisz poluzować śrubę 11 mm, która mocuje linkę do pedału hamulca.
Uzyskanie najlepszych efektów przy usuwaniu blokady elektrycznego hamulca ręcznego zależy od modelu samochodu. Jednak prawdopodobnie będziesz musiał wykonać te same czynności. Dzieje się tak dlatego, że każda marka i model ma swoje specyficzne elementy. Jeśli masz ręczną skrzynię biegów, przed rozpoczęciem pracy musisz się upewnić, że hamulec postojowy jest zaciągnięty.
Następnym krokiem jest zdjęcie blokady. Znajduje się ona po prawej stronie koła. Blokada rozprężania jest kluczową częścią mechanizmu uruchamiającego. Przenosi on siłę z dźwigni hamulca ręcznego na dźwignię blokującą. Warto ją nasmarować i utrzymywać w czystości.