Jak jeździć dieslem na krótkich odcinkach?


Jak jeździć dieslem na krótkich odcinkach?

Jeśli jeździsz samochodem z silnikiem diesla na krótkich dystansach, ważne jest, abyś wiedział, jak konserwować silnik. Pierwsze 15 minut jazdy to czas, kiedy silnik zużywa się najbardziej. Właśnie wtedy musisz regularnie wymieniać olej i czyścić filtr. Innym sposobem na utrzymanie płynności pracy silnika jest wtryskiwanie odrobiny oleju napędowego przy wydechu.

90% zużycia silnika następuje w ciągu pierwszych 15 minut

Nie jest tajemnicą, że silniki Diesla są trudniejsze w utrzymaniu niż ich benzynowe odpowiedniki. Jednym z wielu powodów jest możliwość oddychania silnika. Chłodniejsze powietrze pozwala cylindrom nagrzewać się i ochładzać, a przepływ powietrza pomaga przepychać wodę wokół silnika. Dobrze utrzymany filtr powietrza pomoże Ci również uchronić silnik przed okropną plątaniną przewodów. Wreszcie, dobre uszczelnienie skrzyni korbowej pomoże utrzymać szlam olejowy z dala od komór spalania.

Mimo że nie jesteś na rynku nowego samochodu, będziesz chciał trzymać palce i portfel z dala od tych rzeczy. Na przykład, jeśli planujesz długą podróż, najlepiej zrobić to w nocy przed wyjazdem do domu. Silnik będzie ciepły i olej będzie bardziej oczyszczony. Z drugiej strony, jeśli wybierasz się do biura, będziesz chciał się upewnić, że masz na sobie garnitur, zanim włączysz pokrętło!

Wtryskiwanie oleju napędowego przy suwie wydechowym

Jest wiele czynników, które wpływają na sposób wtryskiwania oleju napędowego do silnika. Na przykład typ silnika, rozmiar wtryskiwaczy paliwa i rodzaj paliwa mają wpływ na działanie układu wtryskowego oleju napędowego.

Diesle są zaprojektowane do wytwarzania dużych momentów obrotowych. Wydajność układu wtryskowego określa, jak duży moment obrotowy może zostać wytworzony. Ponadto ilość powietrza w cylindrze wspomaga spalanie.

Silniki wysokoprężne mają również mniejsze straty podczas pompowania niż silniki benzynowe. Jednak wyższy stopień sprężania w silniku wysokoprężnym ogranicza moc. W związku z tym koszt silnika wysokoprężnego będzie wyższy. Turbosprężarka może pomóc zrównoważyć te straty.

Niektóre diesle mają aluminiowe głowice cylindrów, aby zmniejszyć ich wagę. Inne modele są wyposażone w dmuchawę odciągającą powietrze, która uzupełnia cylinder świeżym powietrzem. Dzięki temu można uzyskać efekt lekkiego doładowania.

Wymiana oleju

Jeśli jesteś właścicielem ciężarówki z silnikiem Diesla, chcesz, aby Twoja duma i radość pozostała w jak najlepszym stanie. Musisz regularnie wymieniać olej, aby mieć pewność, że silnik jest zdrowy i działa z najwyższą wydajnością. Istnieje jednak wiele czynników, które wpływają na częstotliwość wymiany oleju.

Na początek, silnik Diesla może gromadzić zanieczyszczenia znacznie szybciej niż silnik zasilany gazem. Dlatego tak ważne jest, abyś przestrzegał zaleceń producenta dotyczących wymiany oleju.

Na to, jak często należy wymieniać olej, może mieć wpływ także Twój klimat. Jeśli mieszkasz w zimnym i suchym regionie, będziesz musiał wymieniać olej częściej niż w przypadku, gdy mieszkasz w ciepłym i wilgotnym regionie. Ponadto możesz potrzebować częstszej wymiany oleju, jeśli holujesz ciężki ładunek.

Niezależnie od warunków jazdy, zawsze powinieneś wymieniać olej. Jest to prosty proces składający się z pięciu kroków, który może wykonać prawie każdy.


Oceń: Jak jeździć dieslem na krótkich odcinkach?

Średnia ocena:4.53 Liczba ocen:22