Obecnie w całej Polsce realizowana jest nowa kampania społeczna, mająca na celu zwrócenie uwagi na problem zaginięć dzieci. W ramach działań pojawiły się wyjątkowe komunikaty na ekranach w miastach, które ilustrują emocje bliskich zaginionych. Kampania ma na celu nie tylko uświadomienie społeczeństwa o skali zaginięć, ale także przypomnienie o numerze infolinii, który może pomóc w trudnych chwilach.
Każdego roku w Polsce rejestrowanych jest ponad dwa tysiące zaginięć dzieci i młodzieży, z których wiele ma miejsce w intensywnym okresie wakacyjnym. To stawia rodziny przed ogromnym stresem i niepewnością, a każda minuta oczekiwania na pomoc jest niezwykle trudna. Kampania przypomina, że istnieje sposób na zgłoszenie zaginięcia oraz uzyskanie wsparcia, oferując całodobowy dostęp do numeru infolinii 116 000, który jest dostępny przez całą dobę.
W ramach akcji, bliższe spojrzenie na emocje towarzyszące zaginięciom zostało wyrażone poprzez innowacyjne wykorzystanie technologii. W miastach tysiące ekranów wyświetlają komunikaty, które oddają uczucia bliskich osób zaginionych, takie jak „spanikowana mama” czy „przerażony dziadek”. Takie podejście ma na celu nie tylko przyciągnięcie uwagi przechodniów, ale także uświadomienie im, jak właściwie reagować w przypadku zaginięcia dziecka. Kampania, która jest wspierana przez Fundację ITAKA oraz Screen Network, działa w ponad 100 miastach w Polsce.
Na każdym ekranie, kiedy urządzenie wyświetla konkretne emocje, po chwili widoczny jest komunikat o aktualnym połączeniu na linii infolinii. To innowacyjne rozwiązanie ma na celu dotarcie do jak najszerszego grona osób oraz zaangażowanie społeczeństwa w pomoc osobom, które tego potrzebują. Uczestnicy kampanii podkreślają, że ich celem jest nie tylko zaznaczenie problemu, ale także wywołanie refleksji i wrażliwości na krzywdę, z jaką zmagają się rodziny zaginionych.”
Źródło: Policja Pyrzyce
Oceń: W Polsce trwa kampania na rzecz osób zaginionych
Zobacz Także